اعلامیه مشترک به حمایت از اقدام بر حق خانم سیمین بارکزیعضو سابق مجلس افغانستان
کمیسیون امور زنان شورای اروپائی حزب واحد و فعالان جنبش دموکراتیک زنان افغان در اروپاء کمیسیون امور زنان شورای اروپائی حزب واحد و فعالان جنبش دموکراتیک زنان افغان در اروپاء

 

رئیس جمهوری مسئول مرگ من خواهد بود

همانطوریکه همه آگاهند, خانم سیمین بارکزی نماینده منتخب مردم ولایت هرات نسبت حق تلفیهای موجود در پارلمان کشور و در مجموع بخاطر دفاع از حقوق حقه زنان رنجدیده کشور, مدتیست که دست به اعتصاب غذائی زده, با گذ شت زمان نیرو وتوانش به تقلیل رفته و سلامتی جسمانی موصوفه در معرض خطر قرار گرفته است.

زنان زجر کشیده کشور ما که نیمی از پیکره جامعه ما را تشکیل میدهند و طی قرون متمادی تحت اسارت دو گانه خانوادگی و اجتماعی قرار داشته و از ابتدائی ترین حق انسانی محروم بوده اند حق دارند که در فضای نسبتا" باز سیاسی که حرف از " دموکراسی و آزادی" زده میشود حق طلبی نمایند ومسلما" باید به ندای بر حق شان باید لبیک گفته شود.

طبق قوانین جاری کشور, نیل به خواستهای عدالت پسند انه و رسیدن به حقوق داد خواهانه, حق مسلم هریک از شهروندان کشوربوده که خانم سیمین بارکزی با اتکا به آن, متقاضی اعاده حقوق خویش شده, بمثابه فعال اجتماعی ـ سیاسی, با شهامت و جسارت تام بر این نکته تاکید ورزیده و به اعتصاب غذائی خویش تا دست یابی به این مامول ادامه میدهد.

به تاسی از حقوق انسانی و شهر وندی و تکیه بر قوانین جاری کشور, کمیسیون امور زنان شورای اروپائی حزب واحد و فعالان جنبش دموکراتیک زنان افغان در اروپاء در حالیکه حمایت وپشتیبانی عام و تام خویشرا از اعتصاب قانونی بانو سیمین بارکزی اعلام میدارند, از زمامداران و مقامات ذیصلاح کشور جدا" تقاضا میدارند تا در برابر خواستهای عادلانه و بر حق این فعال اجتماعی ـ سیاسی واکنش مثبت نشان داده و بر بیعدالتیها و حق تلفی ها در برابر زنان بیدفاع میهن نقطه پایان بگذارند.

به باور ما, زمان خود سوزی ها, اعضا برید نها, قتل های ناموسی, خشونتها, آزار و اذ یت های جنسی باید گذشته باشد و کافیست که بخصوص طی دو دهه سپری شده, قشر محروم جامعه یعنی زنان کشور ما اینهمه مظالم را متحمل شده اند.

حال زمان آن رسیده است که دولتمردان کشور با سپری شدن ده سال از حضور نیرو های ائتلاف که به زعم ایشان "آزادی و دموکراسی" را به ارمغان آورده اند از شعار های عوامفریبانه و میان تهی کاسته و درین لحظات حساس که مسئله حیات و ممات نماینده نیمی از پیکر جامعه مطرح است جناب رئیس جمهور کشور شخصا ابتکار عمل را بدست گرفته و با استفاده از صلاحیتهائیکه قانون برایشان تفویض کرده است در حل منطقی, منصفانه و عادلانه این مسئله اقدام نمایند.

بدون تردید, حل این موضوع گام مثبت و ارزنده برای تامین بخشی ازعدالت اجتماعی و بویژه تامین حقوق زنان محروم جامعه ما محسوب خواهد شد.

 

کمیسون امور زنان شورای اروپائی حزب واحد

و فعالان جنبش دموکراتیک زنان افغان در اروپاء


October 11th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها